18 feb 2013

BOYNE, John, El noi amb el pijama de ratlles, editorial Empúries (Inés Blánquez)


Biografia
John Boyne va néixer l’any 1971 a Berlín. És un novel·lista irlandès, es va llicenciar en literatura anglesa a la Universitat de Dublín, i va estudiar creació literària a Norwich. Va guanyar el premi Curtis Brown i va començar a publicar relats breus i l'any 2000 va publicar la primera novel·la que porta per nom The Thief of Time. El 2006 va publicar la que de moment és la seva obra més coneguda i la primera que s'ha traduït en català, El noi del pijama de ratlles.

Argument
En Bruno, és un noi de nou anys que viu feliç amb la seva família a una època de guerra. S’ho passa en gran amb els seus tres millors amics de per vida, però, un dia, s’ha de traslladar, a una casa, que com diu ell, no es tant maca com l’altra i no es tant gran perquè només te tres plantes. En aquest lloc, coneix a Shmuel, un noi de la seva edat que viu a l’altra costat de la tanca. Amb ell, s’ho passarà en gran, però també tindrà algun que altre problema...

Fragment
  • -  La meva habitació és a la segona planta –va dir Bruno-. Puc mirar per sobre de la tanca des d’allà. Em dic Bruno, de passada.
  • -       Jo Shmuel –va dir el noi.

Bruno es va esprémer el rostre, dubtant de si ho havia sentit bé.
  • -       Com has dit que et dius? –va preguntar-li.
  • -       Shmuel –va repetir el noi, com si fos el més natural del món-. I tu, com has dit que et dius, tu? 


Opinió
Trobo, que aquest llibre està molt bé. A mi, m’ha fet pensar molt, en com eren les coses abans. Tot era molt més difícil que no pas ara, i sincerament, a mi, no m’hagués agradat viure en aquella època, segurament m’hi hagués acostumat, però si ho penso ara, trobo que es molt difícil. 

2 comentarios:

  1. Aquest llibre m'ha agradat molt. Et fa pensar en la dura situació en la que viu el jueu Shmuel i en la contrària, la de Bruno, fill d'un dictador alemany que l'únic que vol es acabar amb els pocs jueus que queden al camp de concentració d'Auschwitz i es passen el dia treballant. Bruno, sent curiositat per aquell estany nen i es dedica a investigar, cada cop més, fins que els seus pares s'emporten una desagradable sorpresa. És un llibre fàcil i entretingut de llegir i el recomano.

    Blanca Marín

    ResponderEliminar
  2. Carla Balagué
    Aquest llibre ha sigut un dels llibres que mes ma fet reflexionar, no m’imaginava la vida dels jueus que fos tan dura. Molt havans de llegirem el llibre vaig mirar la pel•lícula i crec que es millor el llibre que la pel•lícula perquè en el llibre et donen mes detalls que no a la pel•lícula, en aquest casa faig una critica positiva del llibre perquè crec que es un llibre bastant entenedor i fàcil d’entendre, recomano aquest llibre a tots els lectors que tinguin ganes de llegir-lo.

    ResponderEliminar

comentad los libros y también cosas que mejorar en la web