10 mar 2013

HAN, Jenny, Un estiu diferent, Cruïlla (Paula Barceló)



Biografia
Jenny Han va nèixer a Richmond, Virginia, i més tard va estudiar a la Universitat de Carolina del Nort. Ella ara viu a Nova York, on treballa com a bibliotecària per a nens, i com a escriptora de la seva nova sèrie per a adolescents.


Argument
Aquest llibre narra les aventures i sentiments de Belly, una jove adolescent, al llarg de tot un estiu. Belly, Steven, el seu germà, i la seva mare estiuegen a la casa de la platja de la Susannah, la millor amiga de la seva mare, juntament amb els seus fills, en Jeremiah i en Conrad. Però aquest estiu Belly s’ha convertit en una jove atractiva pels joves de Cousins Beach. Ella sempre s’ha sentit atreta per Conrad tot i que aquest estiu es convertirà en un amor impossible. Conrad sempre està de malhumor i Belly comença a sortir amb en Cam. Al final de l’estiu es rebela la crítica salut de la Susannah. Aquest fet tornarà a unir els tres joves, en Jeremiah, en Conrad i la Belly.
Fragment
“Em vaig plantejar si seria possible alleujar el dolor d’una persona fent-li un petó. Perquè era el que volia fer, agafar-li tota la tristesa i treura-la d’ell, consolar-lo, fer tornar aquell nen que jo coneixia. Li vaig tocar el clatell. Es va tirar endavant amb un moviment lleugeríssim, però no vaig apartar la mà. La vaig deixar allà, acariciant-li els cabells, i llavors me’l vaig acostar i li vaig fer un petó.”
Opinió personal
És un llibre que a partir de les vivències d’una jove es narren els canvis que pateix en quant a maneres de pensar i sentiments, sobretot cap als dos germans que són els fills de l’amiga de la mare. Ella en un primer moment els veu com amics, germans, etc… però a mida que es va fent més gran s’enamora d’un d’ells, en Conrad. A partir d’aquesta història principal sorgeixen altres històries paral·leles, on queden presents les emocions i els valors personals de l’amistat, la família, l’amor i la malaltia.

2 comentarios:

  1. Aquest llibre m'ha encantat. És el típic estiu que un sempre desitja. La Belly envoltada de nois a la casa passa aventures magnífiques cada estiu. A mesura que es fa gran els estius canvien, passen diferents coses, s'enamora i fa amics. El recomano moltíssim, és molt divertit i entretingut. ( MARINA ORTEGA )

    ResponderEliminar
  2. Aquesta trilogia és fantástica. M'ha encantat aquest llibre i els altres dos. Són fantàstics i els recomano moltíssim.

    ResponderEliminar

comentad los libros y también cosas que mejorar en la web